Wpisy otagowane „płatki owsiane”

  • poniedziałek, 21 lipca 2014
    • Ciasteczka owsiane fit (bez cukru i tłuszczu)

      Ten przepis również bierze udział w akcji "Dieta dla serca", ale postanowiłam wrzucić go dodatkowo na blog, ponieważ na pewno przyda się nie tylko osobom z podwyższonym cholesterolem.

      Jak możecie usłyszeć w  reklamie: "Co to za nowa moda - ciastko na śniadanie?" Jeśli chodzi o ciastka zawierające cukier, tłuszcz i mąkę pszenną, to jednak niezbyt mądra moda. Absolutnie nie twierdzę, że nie można od czasu do czasu zjeść czegoś co rozpieści nasze kubki smakowe prawdziwą słodyczą i pysznym masełkiem. Widać to po ilości przepisów na rozmaite wypieki, które znajdziecie na moim blogu. Chodzi jednak o to, aby nie spożywać tego rodzaju przekąsek zbyt często i na pewno nie na śniadanie. Dzięki takim nawykom wspaniale podwyższylibyśmy sobie poziom insuliny we krwi, która sprawiłaby, że każda kolejna, zjedzona rzecz elegancko odłożyłaby się w biodrach tudzież w "oponce". Zatem zachowując moją ulubioną zasadę złotego środka: jeśli deser to grzeszny, ale tylko po obiedzie, a jeśli ciastka na śniadanie, to tylko takie jak te - wolne od cukru, tłuszczu i białej mąki.

      Oczywiście mogą stanowić również deser, na przykład dla osób w trakcie diety odchudzającej lub wspomnianej na początku - diety antycholesterolowej. Można je spokojnie wrzucić dziecku do plecaka jako zdrową przekąskę w ciągu dnia. Gwarantuję, że dostarczy mu energii i sił, zamiast ją obniżyć jak zrobiłby to batonik.

      Jeśli chodzi o ich smak, myślę że nie odczujecie braku dodatkowego cukru, bo zawierają go sporo w naturalnej formie z bananów i daktyli. Oczywiście nie są tak kruche jak ciastka z masłem, ale chrupkości dodają im orzechy, więc myślę, że Wam zasmakują ;) Ja jako fanka owsa w każdej formie zajadałam je z przyjemnością. 

       

       

       

      składniki:

      5 suszonych daktyli (30g)
      2 -3 banany (1 szklanka po zmiksowaniu)
      1 szklanka płatków owsianych (130g)
      0,5 szklanki otrębów owsianych (70g)
      garść orzechów laskowych lub włoskich (80g)
      0,5 łyżeczki cynamonu (lub więcej jeśli lubisz)

      szczypta soli (za wyjątkiem osób stosujących profilaktykę chorób układu krążenia)

       

      wykonanie:

       

      1. Daktyle zalewamy kilkoma łyżkami wrzątku i odstawiamy na 10-15 minut, aby nieco zmiękły.

      2. Banany miksujemy na gładko. Po zblendowaniu powinny mieć objętość 250ml.

      3. Do bananów dodajemy daktyle wraz z wodą i wszystko razem miksujemy.

      4. Do powstałej masy dodajemy płatki, otręby, cynamon oraz dość drobno posiekane orzechy. Wszystko razem mieszamy i odstawiamy na 15 minut, aby płatki lekko zmiękły.

      5. Masa powinna być na tyle gęsta i nieklejąca, aby możliwe było formowanie ciastek. W razie potrzeby możesz dodać więcej otrębów, aby ją zagęścić.

      6. Wydzielamy po łyżce stołowej i formujemy w dłoniach kulki, a następnie każdą z nich rozpłaszczamy nadając kształt ciastka.

      7. Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 15 minut w temperaturze 180 stopni.         

       

       

       

      fotografia kulinarna

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (20) Pokaż komentarze do wpisu „Ciasteczka owsiane fit (bez cukru i tłuszczu)”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      vegazone
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 21 lipca 2014 07:33

Kalendarz

Czerwiec 2017

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Wyszukiwarka

Tagi

Autorzy

Kanał informacyjny

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Odszukaj.com - przepisy kulinarne Top blogi Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl
zBLOGowani.pl

Opcje Bloxa